Утицај мотивације на обликовање и ефикасност е-учења

Једна од тенденција модерног друштва је и пораст општег образовног нивоа уз појачано коришћење свих средстава која човеку могу бити од користи за ту сврху. Количина новог знања повећава се великом брзином, а постојећа знања све брже застаревају. Овакав тренд ће интезивирати процес учења и усавршавања током целог живота. Савремена стратегија образовања темељи се на начелу перманентног образовања и друштва које учи.

Учење и е-учење

Учење се може дефинисати као свесна, сврсисходна и намерна активност усмерена на стицање одређених сазнања и вештина која доводи до релативно трајне промене у личности онога који учи.

Према Д.Бјекић [2] “учење је (психички) сазнајни процес трајног или релативно трајног мењања индивидуе под утицајем њене претходне активности, а може се манифестовати у њеној будућој активности“  (Бјекић, 2010).

Учење на даљину је термин који се употребљава да се опише процес учења у којем су извор знања и прималац знања физички удаљени, а између њих посредују  IКT (Информационо-комуникационе технологије). Ево неколико  дефиниција е-учења.

Према Полсену [2], Е-учење је ,,интерактивно учење у оквиру кога је садржај учења доступан on-line и обезбеђује аутоматски фидбек за све ученикове активности“ (Paulsen, према Devedžić, 2006:2).

Према Америчком друштву за тренере и развој [2]  ,,е-учење означава садржаје наставе или искуства учења која се дистрибуирају и чине доступним помоћу електронске технологије (ASTD, 2006). Првобитна одређења e-учењa сагледавају као процес учења технолошки подржан коришћењем рачунара, односно ,,учење олакшано и подржано коришћењем информационе и комуникационе технологије, спектар активности које подржавају учење; у центру процеса е-учења је сам процес учења, а технолошка решења само су подршка…“ (Web Glossary, 2007).

Појам е-учење се користи да означи разноврсне процесе, какви су учење коришћењем веба, учење коришћењем рачунара (засновано на могућностима рачунара), виртуелне учионице, дигитална колаборација, а пренос је обезбеђен преко Интернета, интранета, аудио и видео трака, сателитскот преноса, интерактивне телевизије или компакт дискова.

О утицају мотивације на обликовање и ефикасност учења детаљније на адреси:

https://skydrive.live.com/P.mvc#!/view.aspx?cid=A7D5AF1E57E1DEEC&resid=A7D5AF1E57E1DEEC%21103

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s